Unohda pelkkä suunnaton sisällöntuotanto, julkaisu somessa ja rahan tuhlaaminen.

 

Enemmän oikeaa kiinnostusta ja yhteydenottoja, enemmän asiakkaita ja parempia hakukonesijoituksia.

 

Suunnitellaan sisältöstrategiasi

Mitä, jos käytössäsi olisi oikeita työkaluja ja selkeä suunnitelma arvailun sijaan?

 

Suomalaisista yrityksistä ylivoimaisesti suurin osa tietää hyvän ja kiinnostavan sisällön olevan markkinoinnissa tärkeää. Hälyttävän suuri osa kuitenkin kuvittelee sen auttavan saamaan epämääräisiä asioita kuten “näkyvyyttä ja brändin kehitystä”. Koska niiden hyötyjä ei voi tehokkaasti mitata, on mahdotonta tietää, toimiiko markkinointi vai ei.

Näin toimiessa käy helposti niin, että yritykset julkaisevat samaa tai samanlaista sisältöä ilman ymmärrystä siitä, mikä toimii. Ajatellaan, että jos kilpailija kirjoittaa jostakin aiheesta, meidänkin kannattaa varmaan kirjoittaa siitä. Samanlaisia lyhyitä ja tarpeettomia sisältöjä kertyy yritysten sivustoille pilvin pimein. Näiden maksullinen markkinointi on kuin rahaa heittäisi kaivoon.

Vain muutamat osaavat käyttää koko sisältömarkkinoinnin analytiikan ja työkalujen kirjoa ja poimivat hyvät omenat jättäen muut etsimään maahan pudonneita…

 

Sisältöstrategia yhdistää kohdeyleisön, sisällöntuotannon ja hakukoneoptimoinnin tuomat hyödyt ja saa aikaan suurempia kävijämääriä.

 

Yksi asia, jonka ymmärtämällä pääset alasi kärkeen

 

Sisältömarkkinoinnissa erottuvat ne, jotka ymmärtävät yhden asian: kyse on ihmisistä, joille haluat markkinoida. Kyse on kohderyhmästä. Sisällön tarkoitus on kohdata kohderyhmä ja puhua heitä kiinnostavista aiheista aidosti. Ja jokaisella alasta riippumatta on kohderyhmä tai sitten heillä ei ole asiakkaita.

Mikä pitää ihmisiä hereillä yöllä? Missä ovat alasi suuret ongelmakohdat, joihin jokainen törmää ja lamaantuu? Mitä ihmiset haluavat ja toivovat? Ja mikä tärkeintä: mitä he hakevat Googlesta, YouTubesta ja mikä saa heidät klikkaamaan mainosta…

Kun kirjoitat hyvää sisältöä näistä aiheista ja osaat hakukoneoptimoida sen, saat lisää kävijöitä sivustollesi, enemmän ihmisiä sähköpostilistalle, enemmän yhteydenottoja ja sitä myötä enemmän myyntiä. Ja samalla kehität brändiäsi ja saat vaikka halutessasi niitä tykkäyksiä Facebookissa.

Sisältömarkkinoinnin aloittaminen ei ole edullisin mahdollinen tapa markkinoida ennenkuin alat tehdä sillä voittoa. Eikä se tapahdu yön yli. Mutta kaksi asiaa erottaa sen muusta: on mahdollista testata mikä toimii ja skaalata se sitten suurempaan mittakaavaan. Voit rakentaa koneiston, joka tuottaa uusia yhteydenottoja ja myyntiä uudestaan ja uudestaan. Samat asiat toimivat niin printattuna ja kohderyhmääsi kuuluvalle yritykselle postitettuna kuin Facebookissa ja blogissa.

Olisiko aika unohtaa sometus ja saada sen sijaan aikaan oikeita tuloksia? Varaa puhelu ja jutellaan lisää siitä, miten voit lopettaa arvailun ja alkaa käyttää toimivaa sisältöä saadaksesi tuloksia:

 

Varaa puhelu sisältöstrategiasta
Kasvata kävijämääriä toimivalla ja optimoidulla sisällöllä.

1. Enemmän kävijöitä sivustolle

Kävijämäärien kasvatus on sisältömarkkinoinnin keskeinen tavoite. Autan sinua tekemään sisältöjä, jotka saavat heti aikaan kiinnostusta. 

Sen lisäksi teen hakusana-analysiin ja autan kehittämään sinulle tärkeimpien hakusanojen ympärille toimivaa sisältöä, joka tukee kävijämäärien kasvua seuraavien kuukausien aikana.

Hakukoneoptimoinnin keinoin sekä kiinnostavien liidimagneettien avulla autan sinua myös sitouttamaan kävijöitä sähköpostilistalle ja keräämään kohderyhmää maksulliselle markkinoinnille. 

2. Enemmän yhteydenottoja ja kiinnostuneita sähköpostilistalle

Pelkkä sivuston tai blogin kävijämäärien kasvattaminen ei tietenkään yksin riitä. Autan sinua myös selkeyttämään viestisi ja tekemään sisältöä, joka auttaa löytämään tuotteesta tai palvelusta kiinnostuneet muun kohderyhmän joukosta ja saa heidät toimimaan.

Kasvatat alusta lähtien konversiota kävijöiden määrään nähden, kun käytössäsi on esimerkiksi toimivia kohderyhmälle kiinnostavia liidimagneetteja sähköpostilistalle liittyessä.

 Jos markkinoit muille yrityksille, yhteydenottojen määrää voi lisätä myös lähettämällä sisältöjä postitse. 

Kasvata konversiota sähköpostilistalle
Sisältömarkkinoinnin tavoite on kasvattaa mitattavaa myyntiä, ei näkyvyyttä tai brändiä.

3. Enemmän asiakkaita

Sisältömarkkinoinnin onnistumisen tärkein mittari ovat asiakastapahtumat. Siksi hankimme sivustollesi enemmän kävijöitä ja siksi rakkennamme sähköpostilistaasi.

Kun saat jatkuvasti uusia kiinnostuneita kontakteja eli liidejä toimivalle hyvälle tuottelle tai palvelulle, myös myynti eli saamasi tuotto markkinointiin laittamallesi investoinnille kasvaa. 

Kasvattamalla toimivaa markkinointia voit siis kasvattaa tulosta. Siksi sisältömarkkinointi kiinnostaa ihmisiä. Kun markkinointi toimii hyvin, se tuo jatkuvasti uusia yhteydenottoja tai myyntiä ilman, että yrittäjän tarvitsee juosta asiakkaiden perässä.

Parasta sisältömarkkinoinnissa on tuloksen lisäksi se, että kaikki tämä on mitattavaa. Voimme seurata, mikä oikeasti toimii eikä meidän tarvitse luottaa epämääräisiin onnistumisen mittareihin kuten näkyvyyteen tai brändin kasvuun.

Oletko valmis aloittamaan?

Suunnitellaan sisältöstrategiasi

Miten palvelu toimii?

Tykkään tehdä hyvää työtä hyville ihmisille hyvien ihmisten kanssa. Prosessini on siksi yksinkertainen ja rehellinen eikä sovi kaikille. Kaikki sisältöstrategiat nimittäin perustuvat sille, että teemme pitkäjänteistä työtä tulosten eteen.

1. Tutkimusvaihe

Jokainen projekti alkaa pohjatyöllä ja tutkimuksella. Kun saan perustiedot yrityksestäsi, kartoitan nykytilanteen sekä yrityksesi että kilpailijoiden kohdalta. Samalla etsin nykyiset sisällöt, joita optimoimalla voit alkaa heti saada tulosta. Lisäksi kiinnitän huomiota siihen, millaiset aiheet kiinnostavat alallasi ja miten sinä ja kilpailijasi olette saaneet tähän asti parhaita tasaisia tuloksia.

Sen jälkeen sovin kanssasi tai yrityksesi sisällöstä vastaavan henkilön kanssa ajan strategiapuhelulle. Puhelun aikana käymme läpi tutkimuksessa esiin tulleet seikat.

2. Hakusana- ja sisältösuunnitelma

Kun olemme yhdessä tehneet pohjatyön, kirjoitan yritykselle 12 kuukauden sisältösuunnitelman, joka sisältää tarkat hakusanat, kiinnostavat otsikot, muut avainsanat, markkinointi ja vaikuttavuus suunnitelman sekä suunnitelman liidimagneetille ja sen markkinoinnille. Saat koko paketin, jonka yrityksesi sisällöntuottaja tarvitsee saadakseen tuloksia aikaan tai jonka pohjalta kirjoitan sinulle sisällöt. 

3. Sisältöstrategian keskeisimmät osat

Jos sinulla on jo omasta takaa huipputiimi sisällöntuottajia, kirsikkana kakun päällä sovimme säännölliset ajat, jolloin tarkastelemme sisältömarkkinoinnin tuloksia ja jolloin voin vastata kysymyksiin sekä antaa vinkkejä toteutuksen suunnasta.

Jos tilaat valmiit sisällöt strategian lisäksi, kirjoitan henkilökohtaisesti aluksi keskeisimmät sisällöt, niin kutsustut pilarit, jotka tukevat koko sivuston sisältöstrategiaa. Kirjoitan sitten kuukausittain lisää sisältöä, joka tukee sivustosi keskeisintä ydinsisältöä, saa aikaan positiivista kiinnostusta alallasi, tuo linkkejä sivustolle ja tukee hakukonenäkyvyyttä.

Sisällöt on suunniteltu tärkeiksi ja hyviksi resursseiksi alallasi. Ne ovat hyödyllisiä ja ammattitaitoisesti toteutettuja ja tukevat lukijan käsitystä yrityksesi osaamisesta. Siksi ihmiset myös jakavat niitä ja reagoivat niihin aivan eri tavalla positiivisesti, kun käytät niitä osana markkinointiasi.

Nämä sisällöt ovat äärimmäisen tärkeitä ja suosittelen siksi, että asiakkaani aloittavat tilaamalla minulta yhdeksi vuodeksi avaimet käteen palvelun rakentamaan tukevat juuret toimivalle sisältöstrategialle. Se kannattelee markkinointia ja uusia sisältöjä useita vuosia tulevaisuuteen.

4. Markkinointi ja vaikuttavuuden rakentaminen 

Markkinointi on asia, joka valitettavan usein unohtuu yritysblogin kirjoittajilta ja sisällöntuottajilta. Jos kukaan ei tiedä loistavasta sisällöstä eikä sen ympärille rakennu linkkejä, tulokset eivät voi olla yhtä hyviä.

Kun tilaat valmiin ratkaisun, hoidan myös tätä asiaa puolestasi. Kirjoitan sähköpostilistallesi yrityksellesi räätälöityjä sähköpostiviestejä, joiden avulla sekä sähköpostilistasi pysyy aktiivisena että saat blogiisi varmasti vuorovaikutusta.

Lisäksi levitän artikkeliasi sopiville tahoille ammattimaisesti ja aiheesta riippuen teemme maksullista markkinointia siihen sopiville sisällöille toimivasti. Silloin sisältösi saa parhaan mahdollisen näkyvyyden edulliseen hintaan. Jos budjettisi sallii ja teet markkinointia yrityksille, voimme lähettää valitut sisällöt valitsemillesi yhteyshenkilöille myös postitse.

Sinun ei siis tarvitse huolehtia mistään. 

Jutellaan lisää

Kerro minulle lisää yrityksesi sisältömarkkinoinnista ja asiakashankinnasta ja katsotaan yhdessä, miten voin parhaiten auttaa. Sisältöstrategian hinta on lähtien 950 euroa 12 kuukaudelta (+ALV). Valmiita sisällöt sisältäviä strategiaratkaisuja toteutan rajoitetulle määrälle asiakkaita ja hinnat alkavat 830 eurosta kuukaudessa riippuen sisällöntuotannon tahdista. Sisällöt ja strategia saatavilla myös englanniksi natiivin ammattilaisen avustuksella. Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään ja lomakkeella lähetetyt tiedot ovat luottamuksellisia. Voit lukea tietosuojasta lisää täältä.